Hur tänker företagen?

Samlar ihop det sista inför utskick imorgon. Funderar på varför det är så svårt att greppa enkelheten i det vi gör – bygg en sajt, använd, tjäna pengar.

Har inte företagen förstått hur mycket pengar de kan tjäna/spara? Eller är de för upptagna med annat? Eller tror de att det är som på den gamla goda tiden när det kostade 1 miljon att fixa en webbsida? Är mobil-branschen nu som ”hemside-branschen” var då – att vi ger sken av att det kostar en miljart pengar att bli mobila.

Funderar på varför ett företag som köper en kostsam kampanj i tunnelbanan inte bygger en landningssida för drygt 8 000 SEK.
Gläds över den stora butikskedjan som köper en landingssida för drygt 8 000 SEK och skickar ut SMS för att ”jaga in” folk i sina butiker.Hur många timmar tog det innan de sålt 33 av sina produkter som var ”break even”?

Jag hoppas att riktig många kommer gå in och testa på vår webb. http://inmobile.se
Använd kod: knbl12

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: